6/16/2010

Happyyyyyyy

Endelig ferdig med min aller siste medieoppgave, som også var eksamensoppgaven min. Klassen vår ble nemlig trukket opp i faget bilde (første gang det har skjedd, såååå typisk)! Fikk dermed ingen bruk for alle norsknotatene, matterepetisjonen, naturfagforsøkene eller de endeløse oppgavearkene vi har løst i historie de siste ukene. Da vi fikk beskjed om at begge medieklassene kom opp i bilde for to dager siden ble alle bare helt stille. Så begynte mange å grine, så lei var vi av mediefag.. Men jeg klager ikke nå, for jeg fikk nemlig FEM i film! :DDD

Temaet vi fikk utdelt var så enkelt som "ulv i fåreklær", så måtte vi finne på noe mer konkret til det selv. Jeg og Stine valgte å fokusere på eventyr, med ei hulder som denne "ulven". Den har også en åpen slutt, som hver enkelt kan tolke slik de selv synes passer. Herregud jeg er så fornøyd! :)

4 kommentarer:

  1. Bra laget : D
    Hvordan tolker du slutten selv da? : )

    SvarSlett
  2. SV: Ikke sant! Og du kan til og med vinne en helt egen gjennom konkurransen jeg har gående! :)

    SvarSlett
  3. Takk!

    Slutten tolker jeg som at hun går inn i en ny drøm/mareritt der hun vil møte på huldra flere ganger inne i skogen etter at filmen slutter. Dette kan bety at hele filmen bare er en drøm hvor hun egentlig sover hele tiden, og det at hun våkner bare er en del av selve marerittet..

    Men det kan også hende at jenta lider av hallusinasjoner mens hun går tur i skogen, altså psykiske problemer.

    Litt komplisert, og svært tolkningsvennlig med andre ord :)

    SvarSlett